قدم به قدم تا دریافت گواهی EFCMG

قدم به قدم تا دریافت گواهی EFCMG

اگر شما در رشته های پزشکی تحصیل کرده باشید و قصد مهاجرت داشته باشید، حتما تا به حال نام گواهی EFCMG را شنیده اید. این گواهی یکی از مهم ترین موارد است که می بایست به طور دقیق آن را رعایت کنید. مراحل برای ثبت این گواهی بسیار مهم است. بنابراین اگر شما قصد انجام مهاجرت را دارید، می توانید در ادامه با راهنمای قدم به قدم تا دریافت گواهی EFCMG در این مطلب از سایت دارالترجمه فدرال همراه باشید تا بتوانید به بهترین روش مراحل دریافت این گواهی را انجام دهید. 

گواهی EFCMG

در ابتدا و پیش از هر مطلبی بهتر است که در ابتدا، با مفهوم و معنای گواهی EFCMG بیشتر آشنا شوید و بدانید که این گواهی به طور کلی چه کاربردی داشته و برای چه افرادی مناسب است. EFCMG مخفف عبارت Educational Service for Foreign Medical Graduates است که به معنای خدمات آموزشی برای دانش‌آموختگان خارجی رشته پزشکی است. البته گفتنی است که این عبارت در آینده به Educational Council for Foreign Medical Graduates تغییر یافت که آن نیز به معنای راهنمای تحصیلی برای دانش‌آموختگان خارجی رشته پزشکی است. 
وظیفه این سازمان ارزیابی و تایید مدارک پزشکانی است که قصد مهاجرت های تحصیلی و کاری را دارند. این سازمان که در کشور آمریکا واقع شده، می تواند مدارک شما را تایید کرده تا بتوانید از آنها در هنگام مهاجرت استفاده کنید. 

گواهی EFCMG

اهمیت گواهی EFCMG 

پس از آشنایی مختصر با این گواهی، بهتر است با اهمیت ها و کاربردهای آن نیز بیشتر آشنا شوید. خوب است بدانید که تقریبا یک چهارم جمعیت پزشکان در آمریکا مهاجرین تشکیل می دهند. بنابراین در اواخر قرن بیستم، این موسسه تشکیل شد تا بتواند مدارک و شرایط را برای ادامه تحصیل پزشکان مهیا کند. با استفاده از این مدرک، پزشکان مهاجر نیز می توانند به ادامه دادن شغل پزشکی خود در آمریکا نیز ادامه دهند. دانشگاه ها و سازمان های مختلفی در سراسر دنیا این گواهی را به رسمیت می شناسند. بنابراین، تمامی پزشکانی که قصد مهاجرت را دارند، می بایست حتما این گواهی را دریافت کنند. 
همچنین، گفتنی است که این گواهی هم برای مهاجرت تحصیلی و هم کاری مورد نیاز است و برای شما لازم و ضروری خواهد بود. در ادامه به مدارک مورد نیاز شما برای دریافت این گواهی خواهیم پرداخت. 

مدارک مورد نیاز برای درخواست گواهی EFCMG

اگر شما نیز برای برنامه مهاجرتی خود نیاز به دریافت این گواهی دارید، در ادامه به مدارک مورد نیاز شما برای دریافت این مدرک می پردازیم:
•    عکس تمامی صفحات گذرنامه ای که دارای اعتبار باشد
•    عکس رنگی جدید
•    اطلاعات کامل و معتبر مجوز طبابت
•    اطلاعات کامل تمامی تحصیلات پزشکی، تاریخ صدور مدرک شما و شماره شناسایی
•    شماره شناسایی ECFMGدر صورت وجود
•    شماره شناسایی (EICS)
•    ترجمه رسمی مدارک تحصیلی معتبر شما و سایر مدارک مورد نیاز سامانه
همان طور که مشاهده کردید، برای دریافت این گواهی، به مدارک ذکر شده نیاز خواهید داشت. به همین منظور، در ادامه پس از آماده سازی مدارک به بررسی مراحل مورد نیاز برای دریافت این گواهی خواهیم پرداخت.

مراحل دریافت گواهی EFCMG

پیش از معرفی مراحل مختلف، گفتنی است از آنجا که رشته های پزشکی و حوزه آن بسیار مهم و حیاتی هستند، حتما می بایست در تهیه مدارک و مراحل آن بسیار دقت داشته باشید. از نوع ترجمه گرفته تا نحوه ثبت نام، حتما می بایست تمامی مراحل با دقت و وسواس انجام شوند. در اینجا اهمیت استفاده از راهنمایی های مشاورین بسیار نمایان می شود. بدین ترتیب شما می توانید از کارشناسان مجموعه ما برای راهنمایی های مختلف کمک بگیرید.

مرحله اول : ثبت نام در سامانه EPIC

این سرویس بخشی از این مجموعه است که وظیفه بررسی و تایید مدارک شما را بر عهده دارد. گفتنی است که مرحله اول ثبت نام در این سامانه است که حدودا 130 دلار هزینه برای اینکار نیاز است. پرداخت این مبلغ می بایست از طریق سیستم های مالی بین المللی نظیر مسترکارت، ویزا کارت و ... انجام شود. اطلاعات خود را به درستی در این سامانه تکمیل کنید. پس از این بخش می بایست ایمیلی از این مجموعه برای شما ارسال شود. 

مرحله دوم : تکمیل فرم EIF

پس از ثبت نام، فرم EIF برای شما ارسال می شود. شما می بایست این فرم را تکمیل کرده و به همراه تصویر خود و گذرنامه آپلود کنید.

مرحله سوم : بارگذاری مدارک در سامانه EPIC

پس از مراحل قبلی، اگر تمامی بخش ها با موفقیت انجام شده باشند، شما در مرحله سوم می بایست تمامی مدارک ترجمه شده خود را برای این سامانه ارسال کنید. بنابراین قبل از ثبت نام می بایست مدارک خود را به طور رسمی و معتبر ترجمه کنید تا در این مرحله دچار مشکل نشوید. همچنین، خوب است بدانید که آپلود این مدارک نیز نیاز به پرداخت هزینه مشخصی است. 

مرحله چهارم : بررسی و تایید

در مرحله آخر، موسسه تمامی مدارک ارسالی شما را بررسی می کند. درنهایت در صورتی که شما صلاحیت مد نظر را داشته باشید، گواهی رسمی و معتبر برای شما ارسال شده که می توانید از آن برای مهاجرت استفاده کنید. 

دریافت گواهی EFCMG

مدارک مورد نیاز برای ترجمه 

مدارکی که می بایست آنها را به طور رسمی ترجمه کنید به شرح زیر هستند: 
•    اصل دانشنامه علمی و معتبر 
•    تمامی ریزنمرات
•    گواهینامه پرشکی معتبر
•    مجوز طبابت رسمی
•    دوره‌های کارآموزی سپری شده 
•    دوره‌های کارورزی سپری شده 
•    اعتبارنامه

نکته پایانی 

به عنوان نکته نهایی، خوب است که به اهمیت ترجمه مدارک شما اشاره کنیم. از آنجا که این گواهی بسیار معتبر است، حتما سعی کنید در ترجمه رسمی مدارک خود دقت کنید. بهتر است ترجمه آنها را به یک دارالترجمه معتبر و رسمی بسپارید. از این رو خیال شما از یک ترجمه دقیق و بی نقص راحت خواهد بود.
در آخر، با توجه به نکات گفته شده، بهتر است که شما برای انجام مراحل دریافت این گواهی، با یک مجموعه معتبر مشورت کنید. مجموعه ما در تمامی مراحل ثبت نام و دریافت این گواهی در کنار شما خواهد بود و می توانید از راهنمایی کارشناسان ما در تمامی فرآیند های مورد نیاز استفاده کنید. 
 

همه نظرات

image
آوا لاست
19 سپتامبر ، 2019

این مسخره است که وقتی لاتین قابل فهم آن زمان مخلوط شد ، به همان اندازه یونانی غیرقابل درک شد. جمله "برای من یونانی است" و "یونانی" ریشه معنایی مشترک دارند!

image
مایکلز اورت
12 سپتامبر 2019

ممکن است مأمور گمرک کسی را از ماده سمی پر نکند. تا زمانی که ، از دو ، دو چفیه نیز ممکن است آن را دنبال کند ، حتی یک توده. اما به عنوان دو ، به عنوان مخزن

image
جوردی پل
28 اوت ، 2019

برای پروژه های خاص ، همکاری بین نویسندگان و طراحان ممکن است بهترین باشد ، با این حال ، مانند کارن مک گرین گفت ، پیش نویس نسخه راهی برای تبدیل دارد

نظر بدهید

تماس با ما سفارش آنلاین